- OBČINA
- ORGANI OBČINE
- OBČINSKA UPRAVA
- OBVESTILA IN OBJAVE
- E-OBČINA
- LOKALNO
- TURIZEM
Občina Semič je v juniju 2023 prejela sklep Računskega sodišča o izvedbi revizije »Pravilnosti dela poslovanja Občine Semič v letu 2022«. Revizija se je izvajala v obdobju junij 2023 – februar 2024.
Pravilnost poslovanja je bila revidirana na 5 podsegmentih:
Preverjanje pravilnosti je temeljilo na ugotavljanju skladnosti postopkov in poslovnih dogodkov s predpisi, splošnimi akti občine in pogodbenimi določili.
Računsko sodišče je na podlagi izvedene revizije Občini Semič podalo mnenje s pridržkom.
Ugotovljeno je bilo, da Občina Semič v letu 2022 v delu, ki se nanaša na prodaje nepremičnega premoženja in oddaje prostorov v najem, javna naročila pri investicijskih odhodkih, tekoče transfere nepridobitnim organizacijam in ustanovam ter zadolževanje, ni poslovala v skladu s predpisi in pogodbenimi določili v naslednjih primerih:
prodaje nepremičnega premoženja in oddaje prostorov v najem:
- v 8 primerih prodaj oziroma menjav nepremičnega premoženja ni imenovala skrbnika pravnega posla oziroma ga ni določila v pogodbi; z 1 uporabnikom poslovnega prostora je sklenila neposredno pogodbo o brezplačni uporabi, čeprav za to niso bili izpolnjeni pogoji; navedena ravnanja so bila oziroma so v neskladju z Zakonom o stvarnem premoženju države in samoupravnih lokalnih skupnosti;
- v najemni pogodbi in 9 pogodbah o brezplačni uporabi poslovnih prostorov ni določila obveznosti najemnika oziroma uporabnika, da krije vse predpisane stroške; v 8 primerih oddaje stvarnega premoženja v brezplačno uporabo in 2 primerih oddaje prostorov v najem ni imenovala skrbnika pravnega posla oziroma ga ni določila v pogodbi; navedena ravnanja so bila v neskladju z Uredbo o stvarnem premoženju države in samoupravnih lokalnih skupnosti oziroma so v neskladju z Zakonom o stvarnem premoženju države in samoupravnih lokalnih;
- poslovni prostor je oddala v brezplačno uporabo za nedoločen čas, kar je bilo v neskladju z Uredbo o stvarnem premoženju države in samoupravnih lokalnih skupnosti (uporabnika: UE Črnomelj – Krajevni urad in CSD Dolenjske in Bele krajine) ;
javna naročila pri investicijskih odhodkih:
- pri javnem naročilu »Investicijsko vzdrževanje cestne infrastrukture v letu 2022« je sklenila aneks k pogodbi zaradi izvedbe več in manj del po zaključku del (za izvršena dela je v letu 2022 plačala 19.972 EUR), kar je v neskladju s Pravilnikom o postopkih za izvrševanje proračuna Republike Slovenije;
- v 1 primeru (pri investiciji »Izgradnja koloparka v Semiču«) je pridobila finančno zavarovanje za dobro izvedbo pogodbenih obveznosti s prekratkim rokom veljavnosti, kar je v neskladju s pogodbenimi določili;
- gradbeno dovoljenje za izgradnjo sekundarnega voda fekalne kanalizacije je pridobila po opravljenih delih, kar je v neskladju z Gradbenim zakonom;
tekoči transferi nepridobitnim organizacijam in ustanovam:
- društvu (ŠD Nogometni klub Kolpa) je zagotavljala brezplačno uporabo športnega objekta oziroma površine za šport v naravi, ne da bi izvedla javni razpis, kar je v neskladju z Zakonom o športu;
- ni imela sprejetega lokalnega programa za kulturo za obdobje 4 let oziroma dokumenta razvojnega načrtovanja lokalne skupnosti, v katerem naj bi opredelila javni interes na področju kulture, prioritete, ukrepe ter cilje in kazalce za njihovo doseganje; vlog, katerih dopolnitvi sta na javni razpis na področju kulture prispeli prepozno, županja ni zavrgla s sklepom, posledično sredstva javnega razpisa na področju kulture niso bila pravilno razdeljena (v letu 2022 je izplačala sredstva v skupnem znesku 19.127 EUR); 2 javnima zavodoma je dodelila in izplačala sredstva v skupnem znesku 800 EUR brez izvedenega javnega razpisa oziroma javnega poziva, od katerih z 1 javnim zavodom ni sklenila pogodbe o dodelitvi sredstev; navedena ravnanja so v neskladju z Zakonom o uresničevanju javnega interesa za kulturo;
- 5 prejemnikom sredstev na različnih področjih delovanja je dodelila in izplačala sredstva v skupnem znesku 7.690 EUR brez izvedenega javnega razpisa, kar je v neskladju s Pravilnikom o postopkih za izvrševanje proračuna Republike Slovenije;
- 9 prejemnikom sredstev na različnih področjih delovanja je s sklepom dodelila in izplačala sredstva v skupnem znesku 12.340 EUR brez sklenjene pogodbe o dodelitvi sredstev, kar je v neskladju z Zakonom o javnih financah;
zadolževanje:
- od javnega zavoda in 3 javnih podjetij, katerih ustanoviteljica oziroma soustanoviteljica je, podatkov o stanju zadolženosti na dan 31. 12. 2022 ni pridobila pravočasno, kar je v neskladju s Pravilnikom o pošiljanju podatkov o stanju in spremembah zadolžitve pravnih oseb javnega sektorja in občin.
Na podsegmentu »priprava proračuna in zaključnega računa proračuna občine ter izvrševanje proračuna občine« ni bilo ugotovljenih nepravilnosti.
Razen vpliva ugotovljenih nepravilnosti na pravilnost poslovanja v letu 2022 v delu, ki se nanaša na prodaje nepremičnega premoženja in oddaje prostorov v najem, javna naročila pri investicijskih odhodkih, tekoče transfere nepridobitnim organizacijam in ustanovam ter zadolževanje, ki so navedene v prejšnjem odstavku, Računsko sodišče meni, da je Občina Semič v vseh pomembnih pogledih poslovala v skladu s predpisi in pogodbenimi določili.
Celotno poročilo je dostopno na strani Računskega sodišča.