Na podlagi 4. člena Pravilnika o postopku izvedbe participativnega proračuna v Občini Semič (Uradni list RS, št. 78/2023) in Sklepa o načinu priprave in določitvi višine sredstev participativnega proračuna v Občini Semič za leta 2024, 2025 in 2026, št. 410-18/2023-3 z dne 12. 7. 2023, Občina Semič objavlja
JAVNI POZIV OBČANKAM IN OBČANOM OBČINE SEMIČ za oddajo projektnih predlogov v okviru participativnega proračuna v Občini Semič za leta 2024, 2025 in 2026
I. KAJ JE PARTICIPATIVNI PRORAČUN
Participativni proračun je sistem razporejanja dela proračunskega denarja tako, da pri odločanju o njegovi porabi sodelujejo neposredno občani in občanke občine. Občanom in občankam je na ta način omogočeno, da sami predlagajo in odločijo, kateri projekti so zanje pomembni in bi lahko prispevali k izboljšanju kakovosti bivanja v občini.
Participativni proračun v Občini Semič se imenuje »MOJ PREDLOG ZA MOJ KRAJ«.
II. NAMEN IN CILJI
S projektom »MOJ PREDLOG ZA MOJ KRAJ« želi Občina Semič občanke in občane vključiti v proces soodločanja pri razporejanju dela proračunskega denarja, pridobiti projektne predloge po meri občanov in hkrati izboljšati učinkovitost porabe skupnih sredstev, krepiti participacijo v domačem okolju ter izboljšati kakovost življenja v občini.
Cilj javnega poziva je pridobiti projektne predloge za celotno območje občine, ki bodo podani občankam in občanom na glasovanje. Projektni predlogi z največ prejetimi glasovi bodo uvrščeni v proračun za izvedbo v letih 2024, 2025 oz. 2026.
III. VIŠINA RAZPOLOŽLJIVIH SREDSTEV
V proračunu Občine Semič za leta 2024, 2025 in 2026 bo za participativni proračun namenjenih po 70.000,00 EUR z DDV za vsako proračunsko leto. Skupno bo tako za participativni proračun v treh letih namenjenih 210.000 EUR.
IV. OBMOČJA IZVAJANJA PROJEKTNIH PREDLOGOV
Z namenom čim bolj enakomerne porazdelitve projektov po celotnem območju občine Semič so oblikovana naslednja območja oz. zaokrožene celote:
V. POSTOPEK IZVEDBE PROJEKTA »MOJ PREDLOG ZA MOJ KRAJ«
1. ODDAJA PREDLOGOV
ROK IN NAČIN ODDAJE PROJEKTNIH PREDLOGOV
Rok za oddajo projektnih predlogov je petek, 13. oktober 2023.
Občani in občanke lahko oddajo projektne predloge na obrazcu za oddajo projektnih predlogov na enega izmed naslednjih načinov:
- do 13. 10. 2023 po pošti na naslov: Občina Semič, Štefanov trg 9, 8333 Semič,
- do 13. 10. 2023 do 24:00 po elektronski pošti na naslov obcina@semic.si,
- do 13. 10. 2023 v času uradnih ur osebno v glavni pisarni občine,
- do 13. 10. 2023 v poštni nabiralnik ob vhodu v občinsko stavbo.
Obrazec za oddajo projektnega predloga je dostopen na spletni strani https://www.semic.si/ in v glavni pisarni Občine Semič v času uradnih ur.
Vse v roku prejete projektne predloge evidentira občinska uprava.
UPRAVIČENCI ZA ODDAJO PROJEKTNIH PREDLOGOV:
Projektne predloge lahko odda vsak občan ali občanka s stalnim prebivališčem v Občini Semič, ki do dne oddaje predloga dopolni 15 let.
Projektne predloge lahko odda tudi skupina občanov oz. občank.
2. POGOJI ZA KANDIDIRANJE NA JAVNEM POZIVU
Projektni predlog mora ustrezati naslednjim pogojem:
- prispeva k uresničevanju javnega interesa na območju Občine Semič,
- je takšne narave, da bo nosilec projekta lahko Občina Semič,
- je skladen z razvojnimi usmeritvami občine, opredeljenimi z veljavnimi razvojnimi programi, s strategijami in programi razvoja posameznih področij,
- izveden bo na območju občine Semič,
- v kolikor je predvideno zemljišče za izvedbo v zasebni lasti, je obvezna priloga predloga projekta tudi soglasje lastnika zemljišča za podelitev pravice graditi na tem zemljišču,
- ni uvrščen v proračun občine in ne ustreza pogojem za nepovratna finančna sredstva, ki jih predlagatelji lahko pridobijo na razpisih Občine Semič,
- ne predlaga izvedbe in financiranja že obstoječe in financirane redne dejavnosti,
- projekt ne predlaga izvedbe in financiranja novih tematskih poti in usmerjevalnih tabel, lahko pa predlaga nadgradnjo ali obnovo obstoječih,
- projekt ne vključuje asfaltiranja površin, večjih od 200,00 m2
- je finančno ovrednoten do vključno 10.000,00 EUR z vsemi stroški in upoštevanim DDV.
3. NAČIN IZVEDBE IZBORA PROJEKTOV
V prvi fazi bo preverjena skladnost predlogov s pogoji. Izločeni bodo tisti predlogi, ki pogojev ne bodo izpolnjevali. Predlogi, za katere bo ugotovljena skladnost s pogoji, bodo v drugi fazi preverjeni z vidika izvedljivosti, zlasti bo preverjen časovni, ekonomski, finančni, zakonodajni, zemljiško-knjižni vidik kakor tudi vidik vzdržnosti predlaganega projekta.
Pravočasno prispele predloge bo preučila strokovna komisija za participativni proračun v sodelovanju s strokovnimi službami Občine Semič. Preverjanje skladnosti in izvedljivosti projektnih predlogov ter njihovo morebitno usklajevanje s predlagatelji bo potekalo od 16. 10. 2023 do predvidoma 3. 11. 2023.
Projektne predloge, ki so skladni s pogoji, se v drugem koraku preveri še z vidika izvedljivosti, in sicer ali projekt:
- prispeva k namenom tega poziva: spodbuja aktivno participacijo in vključenost občanov, dviga kakovost bivanja v lokalnem okolju, gradi skupnostni pristop in je namenjen splošni javni uporabi,
- je takšne narave, da ga bo Občina Semič lahko izvedla v okviru občinskih zmogljivosti in zakonskih pristojnosti,
- je skladen z zakonodajo in veljavnimi občinskimi akti,
- je realno izvedljiv v predlaganem proračunskem letu (2024, 2025 ali 2026).
Vsi predlogi, ki bodo ustrezali pogojem in bodo ocenjeni kot izvedljivi, bodo uvrščeni na glasovanje in bodo javno objavljeni na spletni strani občine.
4. GLASOVANJE
Občanke in občani boste h glasovanju povabljeni z vabilom, v katerem bodo navedena natančnejša navodila.
O čem se glasuje?
Glasovanje bo potekalo za tiste projektne predloge, ki bodo ustrezali pogojem za upravičenost projektov in bodo uvrščeni na listo za glasovanje.
Kdo lahko glasuje?
Vsak občan ali občanka, ki ima stalno prebivališče v Občini Semič in je na prvi dan glasovanja dopolnil 15 let ali več.
Kdaj bo glasovanje?
Oddaja glasov bo potekala predvidoma od 13. do vključno 15. novembra 2023.
Kako oddati svoj glas?
Glasovnico, ki bo dostopna na spletni strani občine ali v prostorih občinske uprave, vsak upravičenec lahko odda na naslednji način:
- osebno v prostorih občine vsak dan v navedenem terminu med 7.30 in 16. uro,
- v poštni nabiralnik ob vhodu v občinsko stavbo,
- po elektronski pošti na naslov: obcina@semic.si,
- na naslov: Občina Semič, Štefanov trg 9, 8333 Semič.
V katerem primeru bo glasovnica veljavna?
Veljavna bo samo glasovnica, ki bo izpolnjena v celoti, skladno z navodili, ki bodo navedena na glasovnici.
Vsak občan ali občanka bo glasoval za 4 projektne predloge, navedene na glasovnici, vendar za vsako območje oz. skupnost le za en projektni predlog. Le v tem primeru bo glasovnica veljavna.
V katerem primeru glasovanje ne bo izvedeno?
V primeru, da bo potrjenih in na glasovanje uvrščenih manj projektnih predlogov, kot jih je mogoče financirati glede na razpoložljiva sredstva, se glasovanje ne bo izvedlo in bodo na seznam za izvedbo uvrščeni vsi sprejeti projektni predlogi, ki ustrezajo postavljenim pogojem.
5. UMESTITEV IZGLASOVANIH IN IZBRANIH PROJEKTOV V PRORAČUN
Po izvedbi glasovanja in pridobitvi uradnih rezultatov glasovanja strokovna komisija razvrsti izglasovane projektne predloge glede na število prejetih glasov ter jih potrdi kot izbrane glede na razpoložljiva sredstva.
Glede na izid glasovanja se po vrstnem redu potrdi toliko projektnih predlogov, kolikor je razpoložljivih sredstev, in sicer tako, da se projektni predlogi razvrstijo po vrsti tako, da si sledijo od tistega z največ prejetimi glasovi do tistega z najmanj prejetimi glasovi. Če imata dva ali več projektnih predlogov enako število glasov in obeh oziroma vseh ni mogoče potrditi za izvedbo, o tem, kateri projektni predlog bo izveden, odloči strokovna komisija.
Projektnih predlogov komisija med seboj ne sme kombinirati na način, da bi spremenila vrstni red izglasovanih projektnih predlogov z namenom, da bi se lahko izvedlo večje število projektnih predlogov oziroma da bi zagotovila izvedbo projektnega predloga, ki ni dobil zadostnega števila glasov glede na druge projektne predloge.
Razdelitev preostanka sredstev je v pristojnosti strokovne komisije, ki mora pri tem upoštevati vrstni red izglasovanih projektnih predlogov.
Strokovna komisija pripravi predlog projektov za uvrstitev v proračun Občine Semič najpozneje v 30 dneh po končanem glasovanju. Predlog projektov za uvrstitev v proračun strokovna komisija posreduje občinski upravi.
Vlagatelji projektnih predlogov bodo o rezultatih obveščeni najpozneje v 30 dneh po končanem glasovanju. Na spletni strani občine bo objavljen končni izbor projektov, ki se bodo izvedli v posameznem proračunskem letu.
VI. DODATNE INFORMACIJE
STROKOVNA KOMISIJA
Za izvedbo postopka participativnega proračuna v Občini Semič županja imenuje štiri člansko strokovno komisijo, ki ima v postopku priprave participativnega proračuna naslednje naloge:
- potrditev vsebine javnega poziva,
- dokončna presoja in potrditev prejetih predlogov projektov, pregledanih s strani uprave z vidika ustreznosti glede pogojev in izvedljivosti,
- priprava nabora (seznama) projektov za namen izvedbe glasovanja, potrditev izglasovanih projektov glede na število glasov in razpoložljiva sredstva,
- priprava predloga projektov za uvrstitev v proračun Občine Semič.
KONTAKTNI PODATKI
Glede vseh vprašanj, vezanih na pripravo projektnih predlogov ali druge informacije, vezane na participativni proračun, se občanke in občani lahko obrnejo na strokovne službe občinske uprave. Kontaktna oseba je direktorica občinske uprave, Mateja Kambič (tel. 07/35 65 360, e-naslov: obcina@semic.si).
Številka: 410-18/2023-7
Datum: 21. 9. 2023
Županja Občine Semič
Polona Kambič